loading...
vampire
absh بازدید : 197 شنبه 22 مهر 1391 نظرات (0)

پژوهشگران انگليسي در مطالعه‌اي موفق به شناسايي گوش‌خراش‌ترين صداي جهان از ميان صداهاي نامطبوع شدند.

 

به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين مطالعه که در دانشگاه نيوکاسل انگلستان صورت گرفت، افراد حاضر در نمونه موردي به مجموعه‌يي از 74 صداي ضبط شده گوش دادند و همزمان فعاليت مغز آن‌ها توسط يک اسکنر ام آر آي اندازه‌گيري ‌شد.

 

پژوهشگران دريافتند: صداي کشيده شدن چاقوي تيز بر روي بطري شيشه‌اي بدترين صداي گوش‌خراش است و صداي کشيده شدن چنگال بر روي شيشه به عنوان دومين صداي بد برگزيده شد. اين در حالي بود که صداي کشيده شدن يک قطعه گچ بر روي تخته سياه، در رتبه سوم جاي گرفت.

 

اسکن‌هاي حاصل نشان دادند که صداهاي ناخوشايند پاسخي قوي‌تر را در مغز در مقايسه با اصوات خوشايند مانند صداي آب حباب‌دار تحريک مي‌کنند.

 

در حالي که اصوات توسط قشر شنوايي مغز پردازش مي‌شوند، صداهاي نامطبوع آميگدالا (ناحيه پردازشگر عواطف در مغز) را تحريک مي‌کند.

 

براي مثال، هنگامي که فردي با صداي کشيده شدن ناخن بر روي يک تخته‌سياه که در اين پژوهش به عنوان يکي ديگر از صداهاي گوش‌خراش شناسايي شد، مواجه مي‌شود، آميگدالا فعاليت در قشر شنوايي مغز را بر عهده مي‌گيرد و فرد را نسبت به صداي ورودي حساس‌تر مي‌کند.

 

دانشمندان در اين پژوهش گروهي متشکل از 13 داوطلب را مورد مطالعه قرار دادند و دريافتند که تحمل اصوات با فرکانس بين دو هزار و پنج هزار هرتز (طيفي که گوش‌هاي انسان حساس‌ترين هستند) از همه دشوار است.

 

اگرچه دليل حساسيت فوق‌العاده مغز به اين نوع صداها هنوز مشخص نيست، اما محققان دريافتند که صداي جيغ که اغلب به طور طبيعي ناخوشايند به شمار مي‌آيد نيز در همين طيف قرار مي‌گيرد.

 

به گفته پروفسور تيم گريس يکي از حاضرين در اين مطالعه، اين دستاورد چشم‌انداز نويني را در خصوص اختلالات عاطفي و اختلالاتي مانند ميگرن و وزوز گوش در اختيار مي‌گذارد. به نظر مي‌رسد در اين دو عارضه نيز ادراک جوانب نامطبوع اصوات دخيل است.

 

نتايج اين مطالعه در مجله Journal of Neuroscience انتشار يافت. 

 

E.

absh بازدید : 135 جمعه 21 مهر 1391 نظرات (0)
در هين عمل گفتم اي هم كار چاقو را به تا دراورم جفت را گفتا مي خواهي ببري بند ناف را گفتم پ نه پ رقص جا قو داريم

Cb

absh بازدید : 96 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)
خداحافظ ا ماہ غفـران و رحـمتῳخداحافظ ا ماہ عشـــق و عبـادتῳخداحافظ ا ماہ نزدیک بہ آرزوھاῳخداحافظ ا بہتــــرین ماہ ماہ ھاῳخداحافظ ا ماه راز و نیــــــــــــازῳخداحافظ ا هـــــر دمت دلنــــوازῳخداحافظ ا فیض احیــا قــــــدرῳخداحافظ ا اشک شبہا قــــــدرῳخداحافظ ا مـــحفل قـــــــرب یارῳمــہ میہمانــ پـــــــــروردگـــــــارῳالہـــــــ بہ ســــوز درون علــــــῳبہ ماه صیام و بہ خــــــون علــــــῳگنـــــــاهان ما را ســـراســر ببخشῳبہ احمد بہ زهــرا بہ حیـــدر ببخش.ῳῳ *عید فطـــــــر بر شما مبارک*ῳ
absh بازدید : 128 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)

نظریه انيشتين زير سوال رفت

محققان و فیزیکدانان در سراسر جهان در برابر مشاهده ذراتی که سریعتر از نور حرکت می کنند توسط محققان سرن، واکنشهای متفاوتی از خود نشان داده اند که بیشتر این واکنشها در راستای انکار و متهم کردن این یافته های جدید بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جام جم آنلاين: انتشار خبر نتایج شگفت انگیز آزمایش Cng 1s در دستگاه آشکارساز "اپرا" توسط فیزیکدانان شورای تحقیقات هسته ای اروپا (سرن) و لابراتوارهای "گرن ساسو" در موسسه ملی فیزیک هسته ای ایتالیا مبنی بر کشف ذراتی که سریعتر از نور حرکت می کنند، فیزیکدانان در سراسر جهان واکنشهای جالب توجهی از خود نشان دادند.

 محققان و فیزیکدانان در سراسر جهان در برابر مشاهده ذراتی که سریعتر از نور حرکت می کنند توسط محققان سرن، واکنشهای متفاوتی از خود نشان داده اند که بیشتر این واکنشها در راستای انکار و متهم کردن این یافته های جدید بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی شدت شگفتی و جبهه گیری فیزیکدانان در برابر این یافته تایید نشده تا حدی است که حتی یکی از فیزیکدانان انگلیسی قول داده در صورتی که این یافته به تایید رسمی برسد، در یک برنامه زنده تلویزیونی شلوارک ویژه بوکس خود را ببلعد!

یافته ای که جهان را مبهوت کرد

دانشمندان بزرگترین لابراتوار فیزیک جهان در نزدیک ژنو پنجشنبه شب با انتشار این خبر که موفق به مشاهده ذراتی کوچک مشهور به نوترینوها با سرعتی بالاتر از سرعت نور شده اند جهان را در بهت و شگفتی فرو بردند.

این ادعا در صورت تایید شدن می تواند به تقابل با نظریه نسبیت خاص انیشتین برخیزد، یکی از اساسی ترین بخشهای فیزیک مدرن که بر اساس آن هیچ پدیده ای قادر به حرکت کردن در سرعتی بیشتر از سرعت نور نخواهد بود.

محققان در سرن به اندازه ای از این کشف خود حیرت زده بودند که برای کنترل دوباره اطلاعات به دست آمده ماه ها زمان صرف کردند و نتوانستند خطایی که منجر به رد کردن ادعای آنها شود را بیابند و از این رو از دانشمندان جهان برای تایید یا رد یافته خود کمک خواستند.

دانشمندانی که در این پروژه که به اوپرا شهرت دارد، مشارکت داشته اند می گویند نتایج به دست آمده باید پیش از نتیجه گیری نهایی درباره درک انسان از جهان هستی، بارها مورد آزمایش قرار گرفته و به دقت کنترل شوند.

واکنش فیزیکدانان جهان در برابر ذراتی که سریعتر از نور هستند

به گزارش مهر، دانشمندان و فیزیکدانان مختلف جهان نیز در قبال این خبر واکنشهای متفاوتی از خود نشان داده اند. "جیم الخلیلی" استاد فیزیک دانشگاه سوری می گوید: احتیاط دانشمندان سرن در ترجمه یافته های جدیدشان کار بسیار درستی است. در صورتی که نوترینوها سرعت نور را شکسته باشند، می توانند نظریه بنیادین فیزیک متعلق به قرن اخیر را زیر و رو کند.

به گفته وی این رویداد می تواند حقیقت داشته باشد اما احتمال اینکه در انجام مطالعات خطایی رخ داده باشد بسیار بیشتر است. الخلیلی می گوید: اگر نتایج آزمایشهای سرن به اثبات برسند و نورترینوها سرعت نور را شکسته باشند، من در یک برنامه زنده تلویزیونی شلوارک ویژه بوکس خود را می بلعم!

"استفان هاوکینگ" فیزیکدان مشهور انگلیسی نیز با بیان تردید در زمینه درست بودن نتایج این تحقیقات می گوید: هنوز بسیار زود است که بتوان این یافته ها را تفسیر کرد. برای این کار به آزمایشها و شفاف سازی های بیشتری نیاز خواهد بود.

دیگر فیزیکدانان بر این باورند با اینکه باید دقت این آزمایشها به تایید برسد، تاثیر آن بر روی درک انسان از علوم و جهانی که او را احاطه کرده می تواند کاملا بی سابقه باشد.

"برایان کاکس" فیزیکدان و تهیه کننده برنامه های علمی تلویزیونی نیز در این باره می گوید: در صورتی که این یافته به تایید برسد، مهمترین کشف فیزیکی طی 100 سال گذشته خواهد بود، با این همه تایید آن کار بسیار دشواری بوده و نیازمند بازنویسی درک انسان از جهان هستی خواهد بود. این ادعا به اندازه ای غیر عادی است که باور کردن آن ممکن نیست.

از سویی دیگر"جان کاستلا" فیزیکدان استرالیایی نتایج این تحقیقات را زیر سوال برده و محققان را به انجام اشتباهی شرم آور در محاسبات خود متهم کرده است.

بر اساس گزارش تلگراف، "کاستلا" می گوید: هر فیزیکدانی که ذره ای از نوتریونوها آگاهی داشته باشد در 

 

absh بازدید : 158 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)

دانشمندان اتمی دریافتند که بر خلاف نظریه معروف انیشتین ذره زیر اتمی “نوترینو” از نور بیشتر است…. به گزارش برترین ها، تحقیقات علمی نشان می دهد که برخلاف نظریه آلبرت انیشتین سرعت ذرات زیر اتمی( نوترینو) از نور بیشتر است. انیشتین معتقد بود که هیچ چیزی سریعتر از نور وجود ندارد، اما محققان برای بار دو طی سه ماه اخیر اعلام کردند که تحقیقات نشان می دهد سرعت ذرات نوترینو (ذرات غیر اتمی ) از نور سریعتر است. آزمایش جدیدی که در آزمایشگاه “گران ساسو”( آزمایشگاه زیر زمینی در نزدیکی رم) صورت گرفت، نشان می دهد که محققان با فشار و تزریق شعاعی از نوترینو در سازمان اروپایى تحقیقات هسته اى با نام اختصاری «سرن» واقع در ژنو به عنوان بزرگترین آزمایشگاه فیزیک ذرات جهان این مهم را کشف کردند.

absh بازدید : 145 چهارشنبه 19 مهر 1391 نظرات (0)

خدا به همه مون عمر با عزت 120ساله بدهد ایشاالله. 
میدونید که بهترین عمر انسان بیست وپنج سالگی اول عمرش هست از این سن که میگذریم دردسرهای انسان های شروع میشه دعوا ومرافه ، چک برگشتی وازاین حرفا ی دنیای واقعی 
پیر مرد دانایی داستان سن انسان رو بدین گونه برام نقل کرد...... بخونید..... لطفن 
خداوند عمر 25 ساله به انسان میدهد.انسان اعتراض میکند این عمر برای من بسیار کوتاه هست خداوند میگوید که این اندازه عمر بهترین عمر برای توست ولی حالا که اینقد ناله میکنی از عمر های قالان قاچان(باقیمانده از دیگران) بهت میدم .
خداوند که مشغول خلقت بوده خر را خلق میکند بهش عمر 25 ساله میدهد خر اعتراض میکند 25 سال بارکشی برای من طولانی است خدا به خر عمر ده ساله میدهد به انسان هم میگه پانزده سال مال تو
نوبت خلقت سگ بوده به سگ هم عمر 25 ساله میدهد سگ اعتراض میکند که نمیتواند بیست وپنج سال واسه انسان پاسبانی کند به سگ نیز عمر ده ساله میدهد وبه انسان میگوید پانزد سال از عمر سگ مال تو
خدا میمون را هم که خلق میکرده بهش عمر بیست وپنج ساله میدهد میمون اعتراض میکند که نمیتواند بیست وپنج سال ازاین درخت به اون درخت بپرد وبچه به دوش داشته باشد. در جواب اعتراض میمون خدا به او نیز عمر ده ساله میدهد وبه انسان میگوید پانزده سال از عمر میمون مال تو به این ترتیب انسان عمری هفتاد ساله پیدا میکند.
پیر دانا میگفت به همین علتهاست که انسان بعد از بیست وپنج سالی عمرش - بلانسبت- مثه خر کار میکند وبعد از چهل سالگی عمرش حرام وحلال حالیش نمیشه مثه - بلا نسبت -  سگ میخورد ودیگه بعد از پنجاه وپنج سالگی هاست که راه رفتن با عصا وخانه نشینی وبازی با بچه ها وبالا پایین رفتن بچه ها از سروکولت شروع میشه.
 

kh

absh بازدید : 146 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

جملاتي ازسياستمدارن دنيا؛ لنين : تأثيريك رأى ازيك گلوله بيشترست. چگوارا: گنجشكي که از مترسك بترسداز گرسنگي ميميرد. گاندي: شكست ان نيست كه زمين بخوري ان است كه نتواني بلندشوي. امام خمیني: دانشگاه بايددانشگاه باشد دانشگاهي كه دانشگاه نباشد دانشگاه نيست.!!!

absh بازدید : 159 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (0)

ی | چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۱، ۰۹:۲۲ ق.ظ | ۳ نظر

 

 

1- سرعت پایین اینترنت اعصاب معصاب برامون نذاشته ،  زنگ زدم به این خدمات اینترنتی خانومه گوشیو برداشته با خونسردی تمام می گه: سلام ... هستم می تونم کمکتون کنم؟!!! با عصبانیت گفتم: پـَ نَ پـَ  تو مشکل داری و من می تونم کمکتون کنم.

**********

آقا امروز هم مشکل اینترنت اعصابمون رو به هم ریخت دوباره، به خدمات اینترنتیه زنگ زدم، اَد همون منشی دیروزی گوشیو برداشته، با عصبانیت گفتم خانـــــوم محتــــــــــرم، ما به مشکل خوردیم اِ !!! می گیه : مشکل اینترنتی؟ گفتم : پَـ نَـــ پَـــــ مشکل خانوادگی، می تونی کمکم کنی؟  

 

 


2- به مامانم میگم: یه چیز بنداز رو بابا، خوابه …
میگه: پتو خوبه؟
پَــ نَـ پَــ میز، میز بهتره

 

 


3- اومدم خونه میگم سلام. دیدم مادرم زل زده تو چشام!!! میگم: چی شده؟ میگه: هیچی فقط داشتم فکر می کردم که چی بگم که تو پَـ نَـ پَـ نگی.

 

 


4- تصادف کردم، سمت شاگرد از جلو تا عقب کلا مرخص شده. 
عکسشو به دوستم نشون دادم. میپرسه: تصادف کردی؟
 پـَـــ نــه پـَـــ دادم صافکاری اینجوریش کرده که راحت تر بتونم تو کوچه ها بپیچم


5-مسابقه بسکتبال بین تیم ایران و بلژیک رو نشون میداد .
گزارشگر بعد از سکوت طولانی : کرم‌ الله قاسم‌آبادی اصل از ایــــــــــران !
گفتم: پَـ نَـ پَــــــــــــ  قاسم‌آباد از   بلژیــــــــــــــــک!!!


6- گوشی موبایلمو برداشتم و رو صفحه اش دارم "ها" می کنم، می گه: می خوای تمیزش کنی؟می گم: پَــ نَــ پـَــ ، دارم پیام صوتی بدون متن برا دوستم می فرستم!!!


7- میگه : شما تو خونه همش سه تا بچه این ؟گفتم : پـَــ نــَ پـَــ، پدرم مارو نمونه زده، اگه مقرون به صرفه بودیم ایشالله خط تولید انبوه ما رو راه اندازی کنه

 


8-صبح امتحان پایان ترم به بغل دستیم میگم:برسونی ها؟میگه:تقلب؟ 

گفتم: پـَـــ نــه پـَـــ سلام گرمم رو به بابات

 

 


9- سر جلسه امتحان به دختره میگم سواله ۸ چی میشه؟میگه تقلب میخوای؟
میگم پـَـــ نَــ پــَــ میخوام ببینم سطح علمیت درچه حد با خانواده بیایم خواستگاریت


10- با دوستم تو پارک بودیم گفتم بریم رو چمنا؟ گفت:» بشینیم؟
اینجا بود که به کاربرد مفید پــَ نه پـــَ پی بردم و گفتم پــَ نه پـــَ بِچَریم؟

 

تعداد صفحات : 9

درباره ما
Profile Pic
ماما منو زد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    good
    آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 466
  • باردید دیروز : 790
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,717
  • بازدید ماه : 2,064
  • بازدید سال : 18,389
  • بازدید کلی : 157,572
  • کدهای اختصاصی
    درج و تبادل لینک

    ساخت كد آهنگ

    جلوگیری از کپی کردن مطالب

    صفحات پاپ آپ